Implémentation d'un système ERP en vue d'améliorer la performance des processus de gestion dans l'horlogerie - Le cas Raidillon
Paque, Frédérique
Promotor(s) : Pironet, Thierry
Date of defense : 20-Jun-2017 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/2680
Details
Title : | Implémentation d'un système ERP en vue d'améliorer la performance des processus de gestion dans l'horlogerie - Le cas Raidillon |
Translated title : | [en] ERP system implementation in order to improve business processes in watchmaking - Raidillon case |
Author : | Paque, Frédérique |
Date of defense : | 20-Jun-2017 |
Advisor(s) : | Pironet, Thierry |
Committee's member(s) : | Riguelle, France
de Schaetzen, Fabien |
Language : | French |
Number of pages : | 108 |
Keywords : | [fr] ERP [fr] système d'information [fr] processus de gestion [fr] implémentation d'un système ERP |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > Management information systems |
Target public : | Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en ingénieur de gestion, à finalité spécialisée en Performance Management and Control |
Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Ce mémoire-projet porte sur l'implémentation d'un système ERP dans la maison horlogère belge Raidillon. Il reprend les caractéristiques théoriques d'un système ERP et de la démarche d'implémentation de ce dernier, mais également le cas pratique réalisé chez Raidillon lors de mon stage en entreprise. Il est rédigé en langue française.
File(s)
Document(s)
s111023Paque2017.pdf
Description:
Size: 1.33 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 1.33 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.