Langage pour plate-forme de développement de jeux sur le web
Chupin, Simon
Promoteur(s) : Mathy, Laurent
Date de soutenance : 7-sep-2017/8-sep-2017 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/3160
Détails
Titre : | Langage pour plate-forme de développement de jeux sur le web |
Titre traduit : | [en] Evolutive programming language for game development platform on the web [fr] Langage de programmation évolutif pour le développement de jeux sur le web |
Auteur : | Chupin, Simon |
Date de soutenance : | 7-sep-2017/8-sep-2017 |
Promoteur(s) : | Mathy, Laurent |
Membre(s) du jury : | Boigelot, Bernard
Louveaux, Quentin |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 54 |
Mots-clés : | [en] web [en] games [en] educational [en] language [en] programming [fr] web [fr] éducation [fr] langage [fr] programmation [fr] jeux |
Discipline(s) : | Ingénierie, informatique & technologie > Sciences informatiques |
Public cible : | Chercheurs Professionnels du domaine Etudiants Grand public |
URL complémentaire : | http://codeyourgames.eu-4.evennode.com |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en ingénieur civil en informatique, à finalité spécialisée en "computer systems and networks" |
Faculté : | Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées |
Résumé
[en] The continuous evolution of digitalization during the past decade has led to a developers and computer scientists shortage. In response to that trend, many tools have emerged to promote programming and particularly among children.
This works aims at developing a new impelling application to teach programming and encourage teenagers to get into informatics. The application concept is to provide simple tools and an adapted programming language to develop 2D games that run in the browser.
The challenge of this work is to bypass the tedious steps of usual languages and frameworks learning curves by giving the opportunity to produce complete games with little knowledge on programming and game development. The other key objective is to give an evolutive environment that allows children to progressively develop their skills as they gain experience.
This paper presents the design choices made to achieve these goals and describes the application architecture and implementation.
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