Does the background of the minister of education influence the performance of the education sector?
Da Silva Veloso, Maikel
Promoteur(s) :
Jacqmin, Julien
Date de soutenance : 21-aoû-2017/8-sep-2017 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/3651
Détails
Titre : | Does the background of the minister of education influence the performance of the education sector? |
Auteur : | Da Silva Veloso, Maikel ![]() |
Date de soutenance : | 21-aoû-2017/8-sep-2017 |
Promoteur(s) : | Jacqmin, Julien ![]() |
Membre(s) du jury : | Perelman, Sergio ![]() Schoenmaeckers, Jérome ![]() |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 48 |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Multidisciplinaire, généralités & autres |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences économiques,orientation générale, à finalité spécialisée en Economics and Finance |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[en] The aim of my thesis is to analyse if the background of the minister of education influences the performance of the sector. Using an unique panel data set, I try to estimate if certain experiences in an education minister’s life has an effect on the performance of the sector. To do this, I use several econometrical models, descriptive statistics, related literature to my research question and theories linked to the topic. With help from all this information, I explain that certain experiences in an education minister’s life can improve the sector they govern.
Fichier(s)
Document(s)
![File](/static/img/item/file.png)
![Accès ouvert Access](/static/img/item/file/pdf.png)
Description:
Taille: 1.2 MB
Format: Adobe PDF
Citer ce mémoire
Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.