Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 35 | DOWNLOAD 2

Le marché allemand de la sécurisation de fenêtres automatiques. Etude de marché en lien avec le lancemement du LZR®-FLATSCAN W, un détecteur complétant la gamme de sécurisation de personnes proposée par la société B.E.A.

Télécharger
Schnackers, Sébastien ULiège
Promoteur(s) : Tondeur, Jean ULiège
Date de soutenance : 20-jui-2018 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/4448
Détails
Titre : Le marché allemand de la sécurisation de fenêtres automatiques. Etude de marché en lien avec le lancemement du LZR®-FLATSCAN W, un détecteur complétant la gamme de sécurisation de personnes proposée par la société B.E.A.
Auteur : Schnackers, Sébastien ULiège
Date de soutenance  : 20-jui-2018
Promoteur(s) : Tondeur, Jean ULiège
Membre(s) du jury : Alexandre, Marc ULiège
Hilligsmann, Raphaël 
Langue : Français
Nombre de pages : 70
Mots-clés : [fr] produit technique
[fr] marché allemand
[fr] étude marketing
[fr] lancement de produit
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Stratégie & innovation
Sciences économiques & de gestion > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion (Horaire décalé)
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] The Belgian company B.E.A. is an international player, which develops and sells detection solutions for opening and securing automatic doors.
Currently, the company strives for expansion through business diversification on key markets. The success of the LZR®-FLATSCAN SW, a safety sensor for swing doors based on laser technology, led customers to also use this sensor for other applications. To respond to the growing demand, B.E.A. decided to adapt the sensor to automatic windows and launched a spin-off version in March 2018, the LZR®-FLATSCAN W.
Based on the experience of the automatic door market and the hypothesis that the automatic window market shows high similarity, this master thesis focusses on the sales potential of the LZR®-FLATSCAN W in Germany.
After a thorough analysis of the global environment and the market trends, the next steps consisted in identifying the major target partners, their sales structure as well as their needs and getting an overview of the field competition. Furthermore, an introspective view of B.E.A. helped defining the strengths and weaknesses of the company on this specific market.
The results enabled us to target the right partners, to position the product, to choose the distribution channels, to develop a consistent price strategy as well as to forecast sales volumes and consequently to formulate recommendations to the sales and marketing departments, who need to team up to guarantee the best possible communication and promotion of the new product.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access 201806_Master Thesis_Sébastien Schnackers.pdf
Description:
Taille: 2.45 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access AUTOMATIC WINDOW – SURVEY MARCH 2018.pdf
Description: Annexe 1
Taille: 617.29 kB
Format: Adobe PDF
File
Access Risikobeurteilung_Fenster.pdf
Description: Annexe 2
Taille: 15.5 kB
Format: Adobe PDF
File
Access Fiche commerciale du LZR®-FLATSCAN W.pdf
Description: Annexe 3
Taille: 494.18 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Schnackers, Sébastien ULiège Université de Liège > Master sc. gest. (H.D.)

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 35
  • Nombre total de téléchargements 2










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.