Dynamic Modelling of Waste Heat Recovery Organic Rankine Cycle Systems for Engines of Long-haul Trucks
Koninckx, Luc
Promoteur(s) : Lemort, Vincent
Date de soutenance : 6-sep-2018/7-sep-2018 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/5393
Détails
Titre : | Dynamic Modelling of Waste Heat Recovery Organic Rankine Cycle Systems for Engines of Long-haul Trucks |
Titre traduit : | [fr] Modélisation dynamique d'une cycle ORC pour la récupération de chaleur de poids lourd |
Auteur : | Koninckx, Luc |
Date de soutenance : | 6-sep-2018/7-sep-2018 |
Promoteur(s) : | Lemort, Vincent |
Membre(s) du jury : | Dumont, Olivier
Daccord, Rémi Quoilin, Sylvain |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 60 |
Mots-clés : | [en] Rankine cycle [en] Waste heat recovery [en] heat exchanger [en] modeling [en] control [en] Backflow |
Discipline(s) : | Ingénierie, informatique & technologie > Energie |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en ingénieur civil électromécanicien, à finalité spécialisée en énergétique |
Faculté : | Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées |
Résumé
[en] The aim of this work is to contribute to the \textbf{Exoès} activity about the design of Waste Heat Recovery (WHR) Organic Rankine Cycle (ORC) system for engine of long haul trucks.
As an important part of the energy contained in the primary carrier (the fuel) is lost to the ambient through heat, it seems consistent to recover a part of this thermal energy and to convert it into mechanical work. The waste heat recovery systems based on the ORC are a very promising method to reduce the fuel consumption of heavy-duty diesel engines.
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L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
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