L'art urbain comme outil du city branding : le cas de Molenbeek-Saint-Jean
Dusoulier, Audrey
Promotor(s) :
Bawin, Julie
Date of defense : 17-Jun-2019/21-Jun-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/6629
Details
Title : | L'art urbain comme outil du city branding : le cas de Molenbeek-Saint-Jean |
Author : | Dusoulier, Audrey ![]() |
Date of defense : | 17-Jun-2019/21-Jun-2019 |
Advisor(s) : | Bawin, Julie ![]() |
Committee's member(s) : | Duarte Cândido, Manuelina Maria ![]() Strivay, David ![]() |
Language : | French |
Number of pages : | 176 |
Keywords : | [fr] art urbain, city branding, Molenbeek-Saint-Jean |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Art & art history |
Target public : | Researchers Professionals of domain |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en histoire de l'art et archéologie, orientation générale, à finalité spécialisée en muséologie |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] La reconnaissance de l’art urbain s’établit par diverses voies que ce soit par l’intermédiaire des musées, du marché de l’art, etc. Parmi celles-ci, il y a le city branding. Le city branding par l’art urbain est employé dans de multiples villes du monde. L’objectif de cette étude est de prouver l’usage de cette technique de promotion au sein de Molenbeek-Saint-Jean et de préciser les moyens relatifs qui sont mis en place dans la commune.
File(s)
Document(s)
![File](/static/img/item/file.png)
![Restricted access Access](/static/img/item/file/pdf_lock.png)
Description: -
Size: 9.71 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.