Flüchtlinge überall?! Eine kontrastive Analyse des französisch-, niederländisch- und deutschsprachigen Sprachgebrauchs in den Medien während der Flüchtlingskrise
Brauns, Benjamin
Promotor(s) : Möller, Robert
Date of defense : 27-Aug-2019/6-Sep-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/7963
Details
Title : | Flüchtlinge überall?! Eine kontrastive Analyse des französisch-, niederländisch- und deutschsprachigen Sprachgebrauchs in den Medien während der Flüchtlingskrise |
Author : | Brauns, Benjamin |
Date of defense : | 27-Aug-2019/6-Sep-2019 |
Advisor(s) : | Möller, Robert |
Committee's member(s) : | Viehöver, Vera
Letawe, Céline |
Language : | German |
Number of pages : | 107 |
Keywords : | [fr] Analyse comparative, crise des réfugiés/migrants, médias, allemand, français, néerlandais, linguistique, euphemism treadmill |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Languages & linguistics Social & behavioral sciences, psychology > Communication & mass media |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en communication interculturelle et des organisations internationales |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Ce travail a pour objectif de faire une analyse comparative (allemand, français et néerlandais) des médias français, belges, néerlandais, autrichiens et allemands lors de la crise des réfugiés de 2010 à 2017 à l'aide de l'euphemism treadmill de Pinker (2002). Il vise à comparer l'utilisation médiatique des différents termes (réfugiés, migrants et demandeurs d'asile et autres) afin d'en déceler des tendances par pays, par espace linguistique et par langue.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.