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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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The profitability effect on the European market

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Khorfi, Hibat Allah ULiège
Promoteur(s) : Lambert, Marie ULiège
Date de soutenance : 3-sep-2019/10-sep-2019 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/8291
Détails
Titre : The profitability effect on the European market
Titre traduit : [fr] L'effet de profitabilité sur le marché européen
Auteur : Khorfi, Hibat Allah ULiège
Date de soutenance  : 3-sep-2019/10-sep-2019
Promoteur(s) : Lambert, Marie ULiège
Membre(s) du jury : Fays, Boris ULiège
Moreno Miranda, Nicolas ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 57
Mots-clés : [en] Market anomalies
[en] Factor models
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Finance
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Banking and Asset Management
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[fr] The profitability effect is a recently documented effect that has been proven to be existent on the U.S market by Novy-Marx (2010) using the Fama & French three factor model. Using the European stocks consisting the STOXX Europe 600 index, for a period of 10 years, this study attempts to uncover the existence of the profitability effect on the European market, using the Fama & French five factor models.


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Access The profitability effect on the European market_Hibat Allah Khorfi.pdf
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Taille: 1.86 MB
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Auteur

  • Khorfi, Hibat Allah ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promoteur(s)

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