The profitability effect on the European market
Khorfi, Hibat Allah
Promoteur(s) : Lambert, Marie
Date de soutenance : 3-sep-2019/10-sep-2019 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/8291
Détails
Titre : | The profitability effect on the European market |
Titre traduit : | [fr] L'effet de profitabilité sur le marché européen |
Auteur : | Khorfi, Hibat Allah |
Date de soutenance : | 3-sep-2019/10-sep-2019 |
Promoteur(s) : | Lambert, Marie |
Membre(s) du jury : | Fays, Boris
Moreno Miranda, Nicolas |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 57 |
Mots-clés : | [en] Market anomalies [en] Factor models |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Finance |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Banking and Asset Management |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[fr] The profitability effect is a recently documented effect that has been proven to be existent on the U.S market by Novy-Marx (2010) using the Fama & French three factor model. Using the European stocks consisting the STOXX Europe 600 index, for a period of 10 years, this study attempts to uncover the existence of the profitability effect on the European market, using the Fama & French five factor models.
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L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
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