Professionnels du handicap : Peut-on dégager des profils identitaires au sein des services d'accompagnement ?
Detollenaere, Adrien
Promotor(s) : Orianne, Jean-François
Date of defense : 4-Sep-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/8429
Details
Title : | Professionnels du handicap : Peut-on dégager des profils identitaires au sein des services d'accompagnement ? |
Author : | Detollenaere, Adrien |
Date of defense : | 4-Sep-2019 |
Advisor(s) : | Orianne, Jean-François |
Committee's member(s) : | Jacquet, Nicolas |
Language : | French |
Number of pages : | 68 |
Keywords : | [fr] travailleurs sociaux [fr] identité professionnelle [fr] service d'accompagnement |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Social work & social policy |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences du travail |
Faculty: | Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales |
Abstract
[fr] Ce travail traite de l'identité professionnelle des travailleurs sociaux professant dans des services d'accompagnement dans le secteur du handicap. Nous étudions les identités en nous appuyant sur la théorie des identités de Dubar (2015) qui nous a permis de dégager trois profils identitaires distincts.
File(s)
Document(s)
Mémoire Version Finale Aout 2019.pdf
Description: -
Size: 1.52 MB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 1.52 MB
Format: Adobe PDF
Erratum_Mémoire Version Finale Aout 2019.pdf
Description: -
Size: 93.04 kB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 93.04 kB
Format: Adobe PDF
Annexe(s)
Tableau synthèse des entretiens.pdf
Description: -
Size: 152.45 kB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 152.45 kB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.