Do Multinationals Adapt their Communication in regard to Culture: Comparative Analysis of the Commercial Websites of Coca-Cola and L'Oréal
Decourty, Aurore
Promoteur(s) :
Herbillon, Marie
Date de soutenance : 19-jui-2020/27-jui-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/9394
Détails
Titre : | Do Multinationals Adapt their Communication in regard to Culture: Comparative Analysis of the Commercial Websites of Coca-Cola and L'Oréal |
Auteur : | Decourty, Aurore ![]() |
Date de soutenance : | 19-jui-2020/27-jui-2020 |
Promoteur(s) : | Herbillon, Marie ![]() |
Membre(s) du jury : | Pagnoulle, Christine ![]() Brems, Lieselotte ![]() |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 116 |
Mots-clés : | [en] Communication [en] Adaptation [en] Advertising [en] Multinationals [en] Commercial [en] Advertisement [en] Websites |
Discipline(s) : | Arts & sciences humaines > Langues & linguistique Sciences sociales & comportementales, psychologie > Communication & médias Sciences économiques & de gestion > Marketing |
Public cible : | Chercheurs Professionnels du domaine Etudiants Grand public Autre |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en communication économique et sociale |
Faculté : | Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres |
Résumé
[en] This dissertation intends to analyse whether international companies adapt their communication depending on the national culture of the target audience or if they use a standardised approach. This analysis will rely on the homepages of two international brands: Coca-Cola and L’Oréal. We will analyse the websites of five countries in which those companies are based.
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L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
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