Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 38 | DOWNLOAD 0

Customer intention and satisfaction to participate in the sharing economy : empirical study of AIRBNB in China

Télécharger
Zou, Jiahui ULiège
Promoteur(s) : Standaert, Willem ULiège
Date de soutenance : 2-sep-2020/8-sep-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/10556
Détails
Titre : Customer intention and satisfaction to participate in the sharing economy : empirical study of AIRBNB in China
Auteur : Zou, Jiahui ULiège
Date de soutenance  : 2-sep-2020/8-sep-2020
Promoteur(s) : Standaert, Willem ULiège
Membre(s) du jury : Pichault, François ULiège
Delcourt, Cécile ULiège
Langue : Anglais
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] The sharing economy is an increasingly prominent feature in daily life globally. As
a category of the sharing economy, peer-to-peer accommodation develops rapidly in
China. The purpose of this research is to investigate the factors that affect customer
intention through an empirical study of Airbnb in China. Qualitative research was
adopted in this paper by conducting 15 in-depth interviews. With differing
importance levels, the results show that the seven main factors influencing customer
intention from accommodation providers side are economic benefit, social appeal,
trust in guests, Word-of-mouth, brand recognition, website design and quality of
service, five factors of these factors are new discoveries. The nine main factors
influencing guests’ purchasing intention are economic benefit, social appeal, trust in
host and platform, location, website design, characteristic of accommodation,
accommodation description, decoration of accommodation and quality of service,
with 4 new factors found. The empirical evidence from this research suggests
academic and managerial implications for P2P accommodation industry in China.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access 2020ZOUS181744.pdf
Description:
Taille: 549.1 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Zou, Jiahui ULiège Université de Liège > Master sc. gest.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 38
  • Nombre total de téléchargements 0










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.