Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 88 | DOWNLOAD 15

The impact a cultural or musical event has on the city's image

Télécharger
Salcedo Castillo, Sebastian ULiège
Promoteur(s) : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Date de soutenance : 2-sep-2020/8-sep-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/10659
Détails
Titre : The impact a cultural or musical event has on the city's image
Auteur : Salcedo Castillo, Sebastian ULiège
Date de soutenance  : 2-sep-2020/8-sep-2020
Promoteur(s) : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Membre(s) du jury : Hosay, Nathalie ULiège
Peterkenne, Jean-Christophe 
Langue : Anglais
Nombre de pages : 155
Mots-clés : [fr] music festival, socio-cultural impacts, Liège, Spa, city branding, city marketing, city image, residents, stakeholder participation, experience economy, Francofolies de Spa, Les Ardentes.
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] Cultural and musical events have been increasing in the last two decades, in an attempt to either celebrate the spirit of a city or as a tool to promote the city's image itself. While there has been extensive research made on the economic impacts festivals had on the city, there is a need to further research how the hosting community perceives the socio-cultural impacts generated by a cultural or musical event and how this impacts the city's image. This is what this study will focus on.

For this research paper I decided to make a study case comparing two particular music festivals, namely the festival "Les Ardentes" in the city of Liège and the festival "Les Francofolies de Spa" in the city of Spa. With the intent of assessing the perception of positive and negative socio-cultural impacts, I conducted a survey among locals from both host communities (attendees and non-attendees). Also included in this research study are two in-depth semi-structured interviews, one with one of the co-founders of the festival Les Francofolies de Spa (Charles Gardier) and one with one of the co-founders of the festival Les Ardentes (Fabrice Lamproye).

This paper also includes recommendations for future festival organisers as well as recommendations for future academical researches that will be done in the same field of research.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Thesis - Sebastian Salcedo.pdf
Description:
Taille: 2.24 MB
Format: Adobe PDF
File
Access Erratum_Thesis - Sebastian Salcedo.pdf
Description: -
Taille: 51.44 kB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access APPENDICES.pdf
Description:
Taille: 1.06 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Salcedo Castillo, Sebastian ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Hosay, Nathalie ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : Relations extér. et communication
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Peterkenne, Jean-Christophe
  • Nombre total de vues 88
  • Nombre total de téléchargements 15










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.