COVID-19 : l'impact du confinement sur la digitalisation dans l'enseignement primaire.
Seel, Océane
Promotor(s) : Blavier, André
Date of defense : 31-Aug-2020/8-Sep-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/10773
Details
Title : | COVID-19 : l'impact du confinement sur la digitalisation dans l'enseignement primaire. |
Author : | Seel, Océane |
Date of defense : | 31-Aug-2020/8-Sep-2020 |
Advisor(s) : | Blavier, André |
Committee's member(s) : | Heins, Eddy
Reinders, Sébastien |
Language : | French |
Number of pages : | 211 |
Keywords : | [fr] Digitalisation [fr] Enseignement [fr] Coronavirus [en] Education |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > Management information systems Business & economic sciences > Special economic topics (health, labor, transportation...) |
Target public : | Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences de gestion (Horaire décalé) |
Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] L'école en présentiel a été suspendue en Belgique lors du confinement suite à la pandémie de COVID-19 au printemps 2020. L'objectif de ce mémoire est d'identifier l'impact du confinement sur la digitalisation dans l'enseignement primaire grâce à des interviews et une enquête en ligne auprès d'enseignants de 4-5-6 primaire.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.