Which variables influence the sense of belonging to the CrossFit community?
Legrand, Merlin
Promoteur(s) :
Dessart, Laurence
Date de soutenance : 18-jan-2021/22-jan-2021 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/11108
Détails
| Titre : | Which variables influence the sense of belonging to the CrossFit community? |
| Auteur : | Legrand, Merlin
|
| Date de soutenance : | 18-jan-2021/22-jan-2021 |
| Promoteur(s) : | Dessart, Laurence
|
| Membre(s) du jury : | Cadiat, Anne-Christine
Baiwir, Lisa
|
| Langue : | Anglais |
| Mots-clés : | [en] CrossFit, community, marketing of pain, branded fitness, sense of belonging, extreme sports, intensity. |
| Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Marketing |
| Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
| Diplôme : | Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing |
| Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[en] CrossFit is a frightening word for some, referring to some kind of sect, an unknown for others. For practitioners, it is a synonym of self-surpassing and accomplishment. I invite you to dive in this complex universe where sport, psychology and marketing cross each other’s paths. In this work, you will discover what makes people feel so attached about something that is, for the external world, just a sport.
Fichier(s)
Document(s)
Which variables influence the sense of belonging to the CrossFit community.pdf
Description:
Taille: 1.94 MB
Format: Adobe PDF
Citer ce mémoire
Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.

Master Thesis Online

