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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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Mémoire
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The Gravity Window: a new type of shopping window and its impact on the customer experience

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Hourlay, Stéphanie ULiège
Promoteur(s) : Dessart, Laurence ULiège
Date de soutenance : 18-jan-2021/22-jan-2021 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/11189
Détails
Titre : The Gravity Window: a new type of shopping window and its impact on the customer experience
Titre traduit : [fr] La Gravity Window: un nouveau type de vitrine de magasin et son impact sur l'expérience client
Auteur : Hourlay, Stéphanie ULiège
Date de soutenance  : 18-jan-2021/22-jan-2021
Promoteur(s) : Dessart, Laurence ULiège
Membre(s) du jury : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Baiwir, Lisa ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 100
Mots-clés : [en] visual merchandising
[en] customer experience
[en] magic
[en] emotions
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Grand public
Autre
URL complémentaire : https://levita-magic.com/
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] What if gravity was under the retailer’s control? What would a magic trick, an illusion, look like within a shop window? What would the impact be of an automated magic trick on customers walking in a store? And, what if a luxury brand could use magic as way to highlight its prestigious pieces in a shop? At first, these questions seem a little bit surprising and yet… The Gravity Window is a new type of shopping window developed by a Belgian company in 2019. The thesis presents this new showcase created based on magic principles (illusion, levitation) and a new patented technology. Indeed, the Gravity Window uses the levitation of luxurious objects (watch or jewelry) for marketing purposes. The research analyzes the effects and impacts of the Gravity Window on the customer experience in a luxury store, and explains how customers perceive this new type of shopping window.


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Auteur

  • Hourlay, Stéphanie ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

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