LA STRATÉGIE DE DIFFÉRENCIATION DES ÉPICERIES UHODA CORRESPOND-ELLE AUX BESOINS DE SES CLIENTS ?
Prévot, Alice
Promotor(s) : Mertens de Wilmars, Sybille
Date of defense : 25-Jun-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/11365
Details
Title : | LA STRATÉGIE DE DIFFÉRENCIATION DES ÉPICERIES UHODA CORRESPOND-ELLE AUX BESOINS DE SES CLIENTS ? |
Author : | Prévot, Alice |
Date of defense : | 25-Jun-2021 |
Advisor(s) : | Mertens de Wilmars, Sybille |
Committee's member(s) : | Collée, Philippe
Uhoda, Stéphane-Alexandre |
Language : | French |
Number of pages : | 81 |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > Marketing |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sales management, à finalité spécialisée |
Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Durant mon master en Sales Management en alternance à HEC Uliège, j’ai effectué mon stage chez U Petrol Management. Cette société a développé des épiceries sous le nom de Uhoda. Mais il ne s’agit pas d’épiceries ordinaires. Le concept créé par l’entreprise regroupe une offre variée de trois types de produits différents, des produits locaux, exclusifs et de grande consommation.
Lors de ce mémoire, je chercherais à prouver si cette différentiation en trois axes est pertinente sur le long terme. Car avec une volonté de se développer et ouvrir d’autres magasins par la suite, il est important de déterminer si cette stratégie convient aux consommateurs actuels pour pouvoir toucher d’autres consommateurs potentiels lors des prochaines ouvertures.
Dans ce travail, vous retrouverez tout d’abord une analyse interne et externe de la société et de la marque en général. Dans la seconde partie de cette recherche vous découvrirez les résultats de l’étude quantitative réalisée auprès des consommateurs. Le but est de comprendre les habitudes et envies des consommateurs et de les adapter à l’offre des épiceries Uhoda. Et pour terminer ces résultats seront traduit en recommandations générales.
[en] During my master in Sales Management at HEC Uliège, I did my internship at U Petrol Management. This company has developed grocery stores under the name Uhoda. But these are not ordinary grocery stores. The concept created by the company gathers a varied offer of three different types of products, local, exclusive and mass-market products.
During this thesis, I will try to prove if this differentiation in three axes is relevant on the long term. With the intention of the company to expand and open other stores in the future, it is important to define if this strategy is appropriate for current consumers in order to reach other potential consumers during future openings.
In this paper, you will first find an internal and external analysis of the company and the brand in general. In the second part of this research, you will discover the results of the quantitative study carried out among consumers. The goal is to understand the habits and desires of the consumers and to adapt them to the Uhoda grocery stores offer. And finally, these results will be translated into general recommendations.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.