Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 71 | DOWNLOAD 32

Analyse comparative de trois traductions de The Great Gatsby de Francis Scott Fitzgerald

Download
L'Honneux, Chloé ULiège
Promotor(s) : Bada, Valérie ULiège
Date of defense : 25-Aug-2021/4-Sep-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/12914
Details
Title : Analyse comparative de trois traductions de The Great Gatsby de Francis Scott Fitzgerald
Author : L'Honneux, Chloé ULiège
Date of defense  : 25-Aug-2021/4-Sep-2021
Advisor(s) : Bada, Valérie ULiège
Committee's member(s) : Belleflamme, Clémence ULiège
Neven, France-Anne ULiège
Language : French
Number of pages : 106
Keywords : [fr] Analyse comparative
[fr] Francis Scott Fitzgerald
[fr] traduction
Discipline(s) : Arts & humanities > Languages & linguistics
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en traduction, à finalité spécialisée
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Réflexions la retraduction et analyse comparative de trois traductions de The Great Gatsby de Francis Scott Fitzgerald


File(s)

Document(s)

File
Access TFE_ChloéLHONNEUX_Final.pdf
Description:
Size: 919.45 kB
Format: Adobe PDF

Author

  • L'Honneux, Chloé ULiège Université de Liège > Master trad., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Belleflamme, Clémence ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues et littératures romanes > Langues et littératures espagnoles et hispano-américaines
    ORBi View his publications on ORBi
  • Neven, France-Anne ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Département de langues modernes : ling., litt. et trad.
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 71
  • Total number of downloads 32










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.