Les fondations d'art contemporain d'entreprises de commerce du luxe en France et l'intérêt général : analyse de leurs stratégies de communication digitale
Bourdonge, Louise
Promotor(s) : Havelange, Carl
Date of defense : 30-Aug-2021/4-Sep-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/13140
Details
Title : | Les fondations d'art contemporain d'entreprises de commerce du luxe en France et l'intérêt général : analyse de leurs stratégies de communication digitale |
Author : | Bourdonge, Louise |
Date of defense : | 30-Aug-2021/4-Sep-2021 |
Advisor(s) : | Havelange, Carl |
Committee's member(s) : | Hagelstein, Maud
Strivay, Lucienne |
Language : | French |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Communication & mass media |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en information et communication |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Ce travail traite le sujet des fondations d’art contemporain des entreprises de commerce du luxe en France et leurs relations avec l’intérêt général. Les fondations abordées sont : la Fondation Cartier pour l’art contemporain, la Fondation Louis Vuitton et la Fondation d’entreprise Hermès. Pour ce faire, il analyse la façon dont ces fondations utilisent les outils digitaux pour communiquer.
File(s)
Document(s)
MEMOIRE LOUISE BOURDONGE S201022.pdf
Description:
Size: 5.02 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 5.02 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.