Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 985 | DOWNLOAD 1715

Beauty fitting rooms: the impact of virtual try-on consumers'attitudes and behaviour intentions

Al Morabet, Mouna ULiège
Promoteur(s) : Dessart, Laurence ULiège
Date de soutenance : 31-aoû-2021/6-sep-2021 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/13600
Détails
Titre : Beauty fitting rooms: the impact of virtual try-on consumers'attitudes and behaviour intentions
Auteur : Al Morabet, Mouna ULiège
Date de soutenance  : 31-aoû-2021/6-sep-2021
Promoteur(s) : Dessart, Laurence ULiège
Membre(s) du jury : Schyns, Michael ULiège
Baiwir, Lisa ULiège
Langue : Anglais
Mots-clés : [fr] Virtual-Try-On, Socialization, Utilitarian, Hedonic, Attitude towards VTO, Behavioural Intentions
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] Thanks to the advance of new technologies, online retailing has continued to thrive in the last decade. For instance, technologies like Augmented Reality (AR) revolutionized customer experience, particularly via its virtual-try-on application. Consequently, VTO provided an answer to the "fit, suit and match" dilemma that online retail always faced. Indeed, this technology is becoming popular and especially among Beauty companies. These latter recently started investing highly in VTO on social media. However, there is paucity of knowlege about the beauty VTO and its social dimensions. Accordingly, this work investigated VTO in the general beauty context, and social VTO via exploring consumers perceptions, attitudes and behavioural intentions. As a result, findings regarding VTO socialization were limited. However, VTO proved to positively impact attitudes and behavioural intentions in the beauty context. Lastly, this work revealed that beauty VTO has a higher utilitarian value.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Thesis_ALMORABETMouna_s195912.pdf
Description:
Taille: 810.77 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Al Morabet, Mouna ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 985
  • Nombre total de téléchargements 1715










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.