Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
Mémoire
VIEW 58 | DOWNLOAD 0

Women's social marginalization and subordination reproduced in public educational discourse: A critical analysis of gender representations in French EFL textbooks

Télécharger
Nusbaumer, Nina ULiège
Promoteur(s) : Rasier, Laurent ULiège ; Tunca, Daria ULiège
Date de soutenance : 9-oct-2021 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/13944
Détails
Titre : Women's social marginalization and subordination reproduced in public educational discourse: A critical analysis of gender representations in French EFL textbooks
Auteur : Nusbaumer, Nina ULiège
Date de soutenance  : 9-oct-2021
Promoteur(s) : Rasier, Laurent ULiège
Tunca, Daria ULiège
Membre(s) du jury : Perrez, Julien ULiège
Langue : Anglais
Discipline(s) : Arts & sciences humaines > Langues & linguistique
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en communication économique et sociale
Faculté : Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres

Résumé

[en] The 2020 report from the French Ministry in charge of gender equality accounts for gender disparity in higher social positions. Disparities in leadership positions also occur between boys and girls during their education: when entering high school, a higher proportion of teenage girls is to be found in literature or language-oriented courses, whereas hard sciences specializations count more male participants. In light of these assessments, the present investigation is designed to unveil discursive mechanisms occurring in textbooks that could engender the reproduction of gender-biased stereotypes.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Master's Thesis_NNusbaumer 2021_Women’s social marginalization and subordination reproduced in public educational discourse.pdf
Description: -
Taille: 1.5 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Nusbaumer, Nina ULiège Université de Liège > Master commu. multi., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Perrez, Julien ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Langue néerlandaise moderne et linguistique synchronique
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Nombre total de vues 58
  • Nombre total de téléchargements 0










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.