Women's social marginalization and subordination reproduced in public educational discourse: A critical analysis of gender representations in French EFL textbooks
Nusbaumer, Nina
Promoteur(s) : Rasier, Laurent ; Tunca, Daria
Date de soutenance : 9-oct-2021 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/13944
Détails
Titre : | Women's social marginalization and subordination reproduced in public educational discourse: A critical analysis of gender representations in French EFL textbooks |
Auteur : | Nusbaumer, Nina |
Date de soutenance : | 9-oct-2021 |
Promoteur(s) : | Rasier, Laurent
Tunca, Daria |
Membre(s) du jury : | Perrez, Julien |
Langue : | Anglais |
Discipline(s) : | Arts & sciences humaines > Langues & linguistique |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en communication économique et sociale |
Faculté : | Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres |
Résumé
[en] The 2020 report from the French Ministry in charge of gender equality accounts for gender disparity in higher social positions. Disparities in leadership positions also occur between boys and girls during their education: when entering high school, a higher proportion of teenage girls is to be found in literature or language-oriented courses, whereas hard sciences specializations count more male participants. In light of these assessments, the present investigation is designed to unveil discursive mechanisms occurring in textbooks that could engender the reproduction of gender-biased stereotypes.
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L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
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