Mémoire-projet
Palermo, Simon
Promotor(s) : Dessart, Laurence
Date of defense : 14-Jun-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/14104
Details
Title : | Mémoire-projet |
Author : | Palermo, Simon |
Date of defense : | 14-Jun-2022 |
Advisor(s) : | Dessart, Laurence |
Committee's member(s) : | Manise, Jérôme
Tilkin, Arnaud |
Language : | French |
Number of pages : | 118 |
Keywords : | [en] Franchise [en] Restaurant [en] Retail [en] Brand [en] Strategy [fr] Marque [fr] Stratégie |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > Marketing |
Target public : | Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sales management, à finalité spécialisée |
Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] La société "Casa Paco Retail", en difficulté financière, doit trouver un moyen de rentabiliser ses investissements. Cette société vend des produits préparés du restaurant "Casa Paco" dans la grande distribution. L'idée et de déterminer dans quelle mesure créer des franchises du restaurant dont le principal fournisseur serait l'atelier de production de "Casa Paco Retail" pourrait être une solution envisageable et rentable pour le groupe "Casa Paco".
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.