Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
MASTER THESIS
VIEW 23 | DOWNLOAD 0

Mémoire-projet

Download
Gallina, Arnaud ULiège
Promotor(s) : Ittoo, Ashwin ULiège
Date of defense : 13-Jun-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/14124
Details
Title : Mémoire-projet
Translated title : [en] How to analyse a market and its different variables in order to position yourself on it?
Author : Gallina, Arnaud ULiège
Date of defense  : 13-Jun-2022
Advisor(s) : Ittoo, Ashwin ULiège
Committee's member(s) : Tramonte, Nathalie 
Pirard, Benjamin 
Language : French
Number of pages : 93
Keywords : [fr] market
[fr] analysis
[fr] marketing
[fr] cloud
[fr] computing
[fr] positioning
[fr] positionnement
[fr] analyse
[fr] marché
Discipline(s) : Business & economic sciences > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sales management, à finalité spécialisée
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[fr] Ce mémoire projet a pour but de démontrer comment il faut procéder pour analyser un marché dans le but de se positionner sur celui-ci. Ce travail décrit le marché du cloud computing, toutes ses variables marketing ainsi que sa définition. Tout bon travail marketing, doit commencer par une définition complète du marché à analyser afin de cibler les variables les plus pertinentes dans l'analyse.


File(s)

Document(s)

File
Access s206463Gallina2022.pdf
Description:
Size: 2.38 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Gallina, Arnaud ULiège Université de Liège > Mast. sales. man. en alt. à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Tramonte, Nathalie
  • Pirard , Benjamin
  • Total number of views 23
  • Total number of downloads 0










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.