Mémoire-projet
Gallina, Arnaud
Promotor(s) : Ittoo, Ashwin
Date of defense : 13-Jun-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/14124
Details
Title : | Mémoire-projet |
Translated title : | [en] How to analyse a market and its different variables in order to position yourself on it? |
Author : | Gallina, Arnaud |
Date of defense : | 13-Jun-2022 |
Advisor(s) : | Ittoo, Ashwin |
Committee's member(s) : | Tramonte, Nathalie
Pirard, Benjamin |
Language : | French |
Number of pages : | 93 |
Keywords : | [fr] market [fr] analysis [fr] marketing [fr] cloud [fr] computing [fr] positioning [fr] positionnement [fr] analyse [fr] marché |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > Marketing |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sales management, à finalité spécialisée |
Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Ce mémoire projet a pour but de démontrer comment il faut procéder pour analyser un marché dans le but de se positionner sur celui-ci. Ce travail décrit le marché du cloud computing, toutes ses variables marketing ainsi que sa définition. Tout bon travail marketing, doit commencer par une définition complète du marché à analyser afin de cibler les variables les plus pertinentes dans l'analyse.
File(s)
Document(s)
s206463Gallina2022.pdf
Description:
Size: 2.38 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 2.38 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.