Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
MASTER THESIS
VIEW 39 | DOWNLOAD 0

Mémoire-projet

Download
Jaouhara, Nadia ULiège
Promotor(s) : Ooms, Frédéric ULiège
Date of defense : 21-Jun-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/14151
Details
Title : Mémoire-projet
Translated title : [fr] Comment optimiser une stratégie de lancement de produit par le biais d'une analyse d'un échec commercial ? Cas pratique : La mousse au chocolat Alfiero
[en] How can a product launch strategy be optimized through the analysis of a commercial failure? Case study: Alfiero chocolate mousse
Author : Jaouhara, Nadia ULiège
Date of defense  : 21-Jun-2022
Advisor(s) : Ooms, Frédéric ULiège
Committee's member(s) : Lerusse, Yannick 
Ozturk, Serhat 
Language : French
Number of pages : 144
Keywords : [fr] échec commercial
[fr] Lancement de produit
[fr] Apprentissage par l'échec
Discipline(s) : Business & economic sciences > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sales management, à finalité spécialisée
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[fr] Dans le cadre de ce Master Thesis, nous étudions le cas d'un échec commercial d'une mousse au chocolat. L'objectif est d'identifier les facteurs internes qui ont influencé la vente peu fructueuse du produit.


File(s)

Document(s)

File
Access s206560Jaouhara2022.pdf
Description:
Size: 2.86 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Jaouhara, Nadia ULiège Université de Liège > Mast. sales. man. en alt. à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Lerusse, Yannick
  • Ozturk, Serhat
  • Total number of views 39
  • Total number of downloads 0










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.