Did the opening of the school contribute to the spread of Covid-19? Evidence from Italy.
Ciccarelli, Carmela
Promoteur(s) : Schoenmaeckers, Jérome
Date de soutenance : 5-sep-2022/10-sep-2022 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/15899
Détails
Titre : | Did the opening of the school contribute to the spread of Covid-19? Evidence from Italy. |
Titre traduit : | [en] Did the opening of the school contribute to the spread of Covid-19? Evidence from Italy. |
Auteur : | Ciccarelli, Carmela |
Date de soutenance : | 5-sep-2022/10-sep-2022 |
Promoteur(s) : | Schoenmaeckers, Jérome |
Membre(s) du jury : | Lefebvre, Mathieu
Flawinne, Xavier |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 34 |
Mots-clés : | [en] Growth of Covid cases and school opening in Italy. |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Economie générale & histoire de la pensée économique |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences économiques, orientation générale |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[en] The main objective of the following work is to analyse whether the effect of the opening of schools during the pandemic contributed to the increase in infections in Italy. The data on which the analysis is based are panel data and will be conducted at the provincial level, although many variables are unfortunately only available at the regional level. Two opening dates of the 2020/2021 academic year will be taken into account (we will explain in detail why later).
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L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
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