Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 28 | DOWNLOAD 3

Did the opening of the school contribute to the spread of Covid-19? Evidence from Italy.

Télécharger
Ciccarelli, Carmela ULiège
Promoteur(s) : Schoenmaeckers, Jérome ULiège
Date de soutenance : 5-sep-2022/10-sep-2022 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/15899
Détails
Titre : Did the opening of the school contribute to the spread of Covid-19? Evidence from Italy.
Titre traduit : [en] Did the opening of the school contribute to the spread of Covid-19? Evidence from Italy.
Auteur : Ciccarelli, Carmela ULiège
Date de soutenance  : 5-sep-2022/10-sep-2022
Promoteur(s) : Schoenmaeckers, Jérome ULiège
Membre(s) du jury : Lefebvre, Mathieu ULiège
Flawinne, Xavier ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 34
Mots-clés : [en] Growth of Covid cases and school opening in Italy.
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Economie générale & histoire de la pensée économique
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences économiques, orientation générale
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] The main objective of the following work is to analyse whether the effect of the opening of schools during the pandemic contributed to the increase in infections in Italy. The data on which the analysis is based are panel data and will be conducted at the provincial level, although many variables are unfortunately only available at the regional level. Two opening dates of the 2020/2021 academic year will be taken into account (we will explain in detail why later).


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Carmela_Ciccarelli_s217012_Master_Thesis.pdf
Description:
Taille: 601.6 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Ciccarelli, Carmela ULiège Université de Liège > Master. sc. éco., or. gén.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 28
  • Nombre total de téléchargements 3










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.