The role of Public-Private Partnerships in solving the last mile delivery issue: the case of cargo bike deliveries in Liege
Boulmane, Nassira
Promoteur(s) : Paquay, Célia
Date de soutenance : 21-jui-2023/28-jui-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/17587
Détails
Titre : | The role of Public-Private Partnerships in solving the last mile delivery issue: the case of cargo bike deliveries in Liege |
Auteur : | Boulmane, Nassira |
Date de soutenance : | 21-jui-2023/28-jui-2023 |
Promoteur(s) : | Paquay, Célia |
Membre(s) du jury : | Lebas, Audrey |
Langue : | Anglais |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Production, distribution & gestion de la chaîne logistique |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en global supply chain management |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[en] This research examines the role of public-private partnerships (PPPs) in addressing the last-mile delivery challenge in Liege, with a focus on cargo bikes. The study emphasizes the importance of integrating complementary solutions such as logistics hubs to maximize the benefits of cargo bikes. Public-private partnerships are identified as a favorable approach to adapting infrastructure and facilitating the transition to efficient last-mile delivery. By leveraging PPPs, Liege can overcome challenges, mobilize resources, and develop a sustainable and effective last-mile delivery system.
Fichier(s)
Document(s)
Master Thesis - Nassira Boulmane (S206920).pdf
Description:
Taille: 629.77 kB
Format: Adobe PDF
Description:
Taille: 629.77 kB
Format: Adobe PDF
Citer ce mémoire
Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.