Mémoire-projet
Marlier, Emilie
Promotor(s) : Pironet, Thierry
Date of defense : 12-Jun-2023/23-Jun-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/17625
Details
Title : | Mémoire-projet |
Translated title : | [en] How can Alan&Co effectively introduce a new product range to the French veterinary market? |
Author : | Marlier, Emilie |
Date of defense : | 12-Jun-2023/23-Jun-2023 |
Advisor(s) : | Pironet, Thierry |
Committee's member(s) : | Detrembleur, Lydie-Marie
Wautelet, Charlotte |
Language : | French |
Number of pages : | 82 |
Keywords : | [fr] Exportation [fr] Consommables en coton [fr] PME |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > Marketing |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sales management, à finalité spécialisée |
Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Ce travail porte sur les différentes étapes de l'exportation d'une gamme sur un nouveau marché. Les techniques et outils mentionnés sont appliqués au cas d'Alan&Co, PME active dans la fabrication et la distribution de consommables en coton. Le marché visé par ce travail est le secteur vétérinaire français.
File(s)
Document(s)
Master Thesis_MARLIER Emilie_s182289.pdf
Description:
Size: 2.14 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 2.14 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.