Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
MASTER THESIS
VIEW 24 | DOWNLOAD 1

Créer et mettre en oeuvre un procédé d'analyse dynamique de la concurrence dans un marché en rapide évolution

Download
Détalle, Sarah ULiège
Promotor(s) : Tondeur, Jean ULiège
Date of defense : 2-Sep-2016 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/1826
Details
Title : Créer et mettre en oeuvre un procédé d'analyse dynamique de la concurrence dans un marché en rapide évolution
Translated title : [fr] Créer et mettre en oeuvre un procédé d'analyse dynamique de la concurrence dans un marché en rapide évolution
Author : Détalle, Sarah ULiège
Date of defense  : 2-Sep-2016
Advisor(s) : Tondeur, Jean ULiège
Committee's member(s) : Peiffer, Véronique ULiège
Language : French
Discipline(s) : Business & economic sciences > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Digital Marketing and Sales Management
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[en] The purpose of this work is to create and implement a framework to collect and analyze information about competitors in a fast-evolving market. The competitive analysis will be perform for Bisnode Belgium. The analysis encompasses a desk research and a field research. Following these researches, several recommendations are developed in order to improve Bisnode’s competitive positioning and to help the company to set up in-house a competitive intelligence process.


File(s)

Document(s)

File
Access s101190Detalle2016.pdf
Description:
Size: 2.61 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Détalle, Sarah ULiège Université de Liège > Master sc. gest., fin. spéc. digit. mark. & sale (ex 2e ma.)

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 24
  • Total number of downloads 1










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.