Feedback

Faculté des Sciences
Faculté des Sciences
MASTER THESIS
VIEW 82 | DOWNLOAD 67

Arbres et bases rationnelles

Download
Hrebenar, Pauline ULiège
Promotor(s) : Rigo, Michel ULiège
Date of defense : 6-Sep-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/18467
Details
Title : Arbres et bases rationnelles
Translated title : [en] Trees and rationnal bases
Author : Hrebenar, Pauline ULiège
Date of defense  : 6-Sep-2023
Advisor(s) : Rigo, Michel ULiège
Committee's member(s) : Haesbroeck, Gentiane ULiège
Schneiders, Jean-Pierre ULiège
Stipulanti, Manon ULiège
Charlier, Emilie ULiège
Language : French
Number of pages : 89
Keywords : [fr] systèmes de numération en bases rationnelles
[fr] Théorème de Cobham
[fr] Suites régulières
[fr] Suites automatiques
[fr] arbres linéaires
[fr] arbres rationnels
Discipline(s) : Physical, chemical, mathematical & earth Sciences > Mathematics
Target public : Researchers
Professionals of domain
Student
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sciences mathématiques, à finalité approfondie
Faculty: Master thesis of the Faculté des Sciences

Abstract

[fr] Ce travail. a pour but de généraliser la notion de suites $k$-automatiques et $k$-régulières à d'autres systèmes de numération, comme les systèmes de numération abstraits construits sur un langage régulier et les systèmes de numérations abstraits construits sur un langage associé à un arbre ayant une signature labellisée purement périodique. Pour ce faire, nous utilisons par exemple des arbres rationnels (i.e. qui ont un nombre fini de suffixes) et des arbres linéaires.


File(s)

Document(s)

File
Access Memoire_Hrebenar_Pauline.pdf
Description:
Size: 1.08 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Hrebenar, Pauline ULiège Université de Liège > Master sc. math., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 82
  • Total number of downloads 67










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.