De l'induction électromagnétique à son enseignement, une analyse didactique
Guilmin, Boris
Promotor(s) : Nguyen, Ngoc Duy
Date of defense : 7-Sep-2023/8-Sep-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/18586
Details
Title : | De l'induction électromagnétique à son enseignement, une analyse didactique |
Author : | Guilmin, Boris |
Date of defense : | 7-Sep-2023/8-Sep-2023 |
Advisor(s) : | Nguyen, Ngoc Duy |
Committee's member(s) : | Bastin, Thierry
Caps, Hervé Hoebeke, Maryse |
Language : | French |
Number of pages : | 63 |
Discipline(s) : | Physical, chemical, mathematical & earth Sciences > Physics |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public Other |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences physiques, à finalité didactique |
Faculty: | Master thesis of the Faculté des Sciences |
Abstract
[fr] Ce mémoire parcourt les différentes facettes liées au concept d'induction. Les difficultés des étudiants sont présentées.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.