COMMENT LE CUSTOMER JOURNEY INFLUENCE-T-IL LA FIDELITE DES CLIENTS, LES PROCESSUS DE VENTE, AINSI QUE LA POLITIQUE TARIFAIRE CHEZ CFM-VAN MARCKE AU LUXEMBOURG ?
Muller, Jordan
Promotor(s) :
Joris, Didier
Date of defense : 4-Sep-2023/8-Sep-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/18669
Details
Title : | COMMENT LE CUSTOMER JOURNEY INFLUENCE-T-IL LA FIDELITE DES CLIENTS, LES PROCESSUS DE VENTE, AINSI QUE LA POLITIQUE TARIFAIRE CHEZ CFM-VAN MARCKE AU LUXEMBOURG ? |
Author : | Muller, Jordan ![]() |
Date of defense : | 4-Sep-2023/8-Sep-2023 |
Advisor(s) : | Joris, Didier ![]() |
Committee's member(s) : | Hubin, Madeleine-Marie ![]() Leick, Mélanie |
Language : | French |
Number of pages : | 153 |
Keywords : | [fr] Marge [fr] Customer Journey [fr] Politique commerciale [fr] Fidélisation |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > General management & organizational theory |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sales management, à finalité spécialisée |
Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Dans ce mémoire, j'explore dans un premier temps le customer journey à travers l'entreprise CFM-Van Marcke située au Luxembourg, ensuite j'analyse leur politique commerciale afin de proposer des recommandations pour améliorer leur rentabilité.
File(s)
Document(s)


Description: -
Size: 3.32 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
APA
Muller, J. (2023). COMMENT LE CUSTOMER JOURNEY INFLUENCE-T-IL LA FIDELITE DES CLIENTS, LES PROCESSUS DE VENTE, AINSI QUE LA POLITIQUE TARIFAIRE CHEZ CFM-VAN MARCKE AU LUXEMBOURG ? (Unpublished master's thesis). Université de Liège, Liège, Belgique. Retrieved from https://matheo.uliege.be/handle/2268.2/18669
Chicago
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.