Understanding Privacy Concerns and Behavioral Intentions on Social Media: Exploring the Role of Marketing Comfort and the Potential of Blockchain Solutions
Najib, Elias
Promoteur(s) : Standaert, Willem
Date de soutenance : 4-sep-2023/8-sep-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/18678
Détails
Titre : | Understanding Privacy Concerns and Behavioral Intentions on Social Media: Exploring the Role of Marketing Comfort and the Potential of Blockchain Solutions |
Auteur : | Najib, Elias |
Date de soutenance : | 4-sep-2023/8-sep-2023 |
Promoteur(s) : | Standaert, Willem |
Membre(s) du jury : | Neysen, Nicolas |
Langue : | Anglais |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Marketing |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[fr] In the era of digital connectivity, the widespread use of social media platforms has raised critical concerns about users' information privacy and the implications for their behavioral intentions. This research aims to unravel the intricate relationship between concerns for social media information privacy, users' behavioral intentions, and the mediating role of marketing comfort. Through a quantitative causal study involving an online survey, the study dives into these dynamics while exploring the potential of blockchain technology to address privacy issues.
Fichier(s)
Document(s)
Citer ce mémoire
Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.