Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 41 | DOWNLOAD 9

From blockchain to the metaverse: the impact of emerging techonologies on the world of sports and sportwear brands - Nike case of study

Télécharger
Bounameau, Robin ULiège
Promoteur(s) : Standaert, Willem ULiège
Date de soutenance : 4-sep-2023/8-sep-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/18728
Détails
Titre : From blockchain to the metaverse: the impact of emerging techonologies on the world of sports and sportwear brands - Nike case of study
Titre traduit : [fr] DE LA BLOCKCHAIN AU MÉTAVERS : L'IMPACT DES TECHNOLOGIES ÉMERGENTES SUR LE MONDE DU SPORT ET DES MARQUES DE VÊTEMENTS DE SPORT - ÉTUDE DE CAS NIKE
Auteur : Bounameau, Robin ULiège
Date de soutenance  : 4-sep-2023/8-sep-2023
Promoteur(s) : Standaert, Willem ULiège
Membre(s) du jury : Lesuisse, Cyrille 
Langue : Anglais
Nombre de pages : 88
Mots-clés : [en] Blockchain
[en] Web 3.0
[en] Metaverse
[en] NFT
[en] Nike
[en] Cryptocurrency
[en] Phygital
[en] Sport
[en] Fan tokens
[en] AI
[en] Innovation
[en] Adidas
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Grand public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] This thesis examines the impact of these innovative technologies on the digital and commercial
strategy of a sports equipment company like Nike.
Based on a specific Nike case study, the aim is to analyse how these technologies have truly influenced its global business strategy as well as the specific return on investment.
This research highlights Nike's ability to stand out in a context of increasing competition and
technological uncertainty by effectively integrating these innovative technologies into its strategy.
However, many challenges remain, not only for Nike's future, but also for other players in the sector. The global impact of Nike's investments will only be assessed over time but Nike has already established itself as an undisputed leader, already reaping the rewards of its innovative strategy.
One thing stands out more than ever from this analysis, and major companies such as Nike are well aware of it: the constant adaptation of their strategy and processes in the face of various
environmental changes and technological innovations is becoming an almost vital obligation. For a commercial enterprise, not daring to innovate is probably the best way to fall behind the competition in a way that is hard to make up.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access s174312Bounameau2023.pdf
Description:
Taille: 2.2 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Bounameau, Robin ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Lesuisse, Cyrille
  • Nombre total de vues 41
  • Nombre total de téléchargements 9










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.