Mémoire-projet
Haumont, Adrien
Promotor(s) : Dumont, Morgane
Date of defense : 4-Sep-2023/8-Sep-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/18764
Details
Title : | Mémoire-projet |
Translated title : | [fr] DÉVELOPPEMENT D’UNE MARQUE DE DISTRIBUTEUR AU SEIN D’UNE ENTREPRISE ACTIVE DANS LA DISTRIBUTION DE PEINTURE –ETUDE DU CAS DE BELLY COLOR– |
Author : | Haumont, Adrien |
Date of defense : | 4-Sep-2023/8-Sep-2023 |
Advisor(s) : | Dumont, Morgane |
Committee's member(s) : | Wautelet, Charlotte
Belly, Fabian |
Language : | French |
Number of pages : | 68 |
Keywords : | [fr] Marques de distributeurs |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > General management & organizational theory |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sales management, à finalité spécialisée |
Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Ce mémoire a pour objectif d’expliquer à une PME active dans le secteur de la distribution les
avantages et/ou les inconvénients du développement d’une marque de distributeur (MDD). Dans le
cas de l’entreprise Belly Color, présente dans la distribution de peinture, les produits de type « Private
Label » existent dans la gamme des articles proposés par l’entreprise.
File(s)
Document(s)
Mémoire -projet-HAUMONT-ADRIEN-HEC-2022-2023 VERSION FINALE.pdf
Description:
Size: 1.06 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 1.06 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.