Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 36 | DOWNLOAD 5

Investigating drivers and barriers model towards a circular economy from a consumer's perspective: A case of study of online fashion rentals

Télécharger
Kumskova, Olga ULiège
Promoteur(s) : Ferrara, Charlotte ULiège
Date de soutenance : 4-sep-2023/8-sep-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/18800
Détails
Titre : Investigating drivers and barriers model towards a circular economy from a consumer's perspective: A case of study of online fashion rentals
Auteur : Kumskova, Olga ULiège
Date de soutenance  : 4-sep-2023/8-sep-2023
Promoteur(s) : Ferrara, Charlotte ULiège
Membre(s) du jury : Lebas, Audrey ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 106
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Public cible : Etudiants
Grand public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[fr] Understanding how consumers see online fashion rental services is crucial given the expansion of access-based consumption firms. To do this, customers throughout Europe provided a total of 250 sample surveys. To evaluate each measurement model, multiple regression analyses were conducted. A structural path analysis was then used to confirm the links that had been postulated. By evaluating their opinions on its relative advantage, perceived compatibility, psychological ownership, and ecological importance, consumers' attitudes toward online fashion rentals were ascertained. Online fashion rental platforms are recommended to design tactics to engage customers in this activity and to promote peer referrals. This study provides information on the influencing drivers and barriers that affect customers' attitudes toward online fashion renting, allowing for the development of effective business strategies to increase consumer participation and grow the online fashion rental industry.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Master thesis of Olga Kumskova s 203343.pdf
Description:
Taille: 2.86 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Kumskova, Olga ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 36
  • Nombre total de téléchargements 5










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.