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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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Using influencer marketing to raise ecological awareness concerning the tourism sector

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Neven, Solène ULiège
Promoteur(s) : Steils, Nadia ULiège
Date de soutenance : 4-sep-2023/8-sep-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/18861
Détails
Titre : Using influencer marketing to raise ecological awareness concerning the tourism sector
Titre traduit : [fr] Utiliser le marketing d'influence pour augmenter la conscience écologique dans le secteur du tourisme
Auteur : Neven, Solène ULiège
Date de soutenance  : 4-sep-2023/8-sep-2023
Promoteur(s) : Steils, Nadia ULiège
Membre(s) du jury : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 138
Mots-clés : [en] influencer marketing
[en] overtourism
[en] travel decisions
[en] ecological awareness
[en] sustainable tourism
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Public cible : Etudiants
Grand public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] This research is looking into the feasibility of using influencer marketing to good purpose to encourage young people to travel in a low-impact way. To do so, the link between the three themes of influencer marketing, excessive tourism and ecological awareness was analysed to determine whether influencer marketing can be used as spokespeople for environmental concerns, particularly in the tourism sector. The results show that, yes, influencers can actually be used as a means of educating and raising awareness among young consumers concerning tourism. Several reasons were offered: they are the new reference in terms of travel, their content on social networks contributes to mass tourism and they have a real impact on their followers.

However, the findings reveal that there are still some barriers explaining why there is a lack of consideration of environmental concern in influencers' content. In addition, criteria that are essential to the success of strategies involving influencers were raised.


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Taille: 4.43 MB
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Auteur

  • Neven, Solène ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

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