Votez pour moi ! Comment la « Méthode Zemmour » a transformé la campagne présidentielle française de 2022
Charlier, Clarisse
Promotor(s) : Defays, Jean-Marc ; Herbillon, Marie
Date of defense : 24-Aug-2023/4-Sep-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/19043
Details
Title : | Votez pour moi ! Comment la « Méthode Zemmour » a transformé la campagne présidentielle française de 2022 |
Translated title : | [fr] Vote for me! How the «Zemmour Method» transformed the 2022 French presidential campaign |
Author : | Charlier, Clarisse |
Date of defense : | 24-Aug-2023/4-Sep-2023 |
Advisor(s) : | Defays, Jean-Marc
Herbillon, Marie |
Committee's member(s) : | Grandjean, Geoffrey |
Language : | French |
Number of pages : | 131 |
Keywords : | [fr] rhétorique [fr] Zemmour [fr] éthos [fr] logos [fr] pathos [fr] politique française |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Communication & mass media |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public Other |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en communication interculturelle et des organisations internationales |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Cette étude comparative de discours électoraux vise à identifier les éléments rhétoriques liés au logos, à l'éthos et au pathos ayant permis à la « Méthode Zemmour » de reconfigurer la campagne présidentielle française de 2022.
File(s)
Document(s)
Annexe(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.