Onnozelaar dade zijt: In hoeverre is het tussentaalonderwijs relevant voor Frans- en anderstalige leerders van het Nederlands?
Ricourt, Gatien
Promotor(s) : Perrez, Julien
Date of defense : 24-Aug-2023/4-Sep-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/19116
Details
Title : | Onnozelaar dade zijt: In hoeverre is het tussentaalonderwijs relevant voor Frans- en anderstalige leerders van het Nederlands? |
Translated title : | [fr] Idiot que tu es: Dans quelle mesure l'enseignement de la tussentaal est-il pertinent pour les apprenants francophones et allophones du néerlandais ? |
Author : | Ricourt, Gatien |
Date of defense : | 24-Aug-2023/4-Sep-2023 |
Advisor(s) : | Perrez, Julien |
Committee's member(s) : | Van Linden, An
Rasier, Laurent |
Language : | Dutch |
Number of pages : | 93 |
Keywords : | [fr] tussentaal [fr] standaardtaal [fr] CVO [fr] OKAN [fr] secundair onderwijs [fr] promotion sociale [fr] L1-spreker [fr] NVT-onderwijs [fr] NT2-onderwijs [fr] dialect |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Languages & linguistics |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en langues et lettres modernes, orientation germaniques, à finalité didactique |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Ce mémoire porte sur l'importance de l'enseignement de la tussentaal dans le contexte éducatif. En effet, cette variété linguistique est largement répandue en Flandre et entraîne fréquemment des problèmes de compréhension pour les apprenants du néerlandais lors de leurs interactions avec des locuteurs natifs.
File(s)
Document(s)
Annexe(s)
Ricourt_Gatien_codering_gegevens.xlsx
Description:
Size: 119.06 kB
Format: Microsoft Excel XML
Description:
Size: 119.06 kB
Format: Microsoft Excel XML
Ricourt_Gatien_experiment_bac3.pptx
Description:
Size: 36 MB
Format: Microsoft Powerpoint XML
Description:
Size: 36 MB
Format: Microsoft Powerpoint XML
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.