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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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Mémoire
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The impact of implementing virtual reality on the customer experience of travel companies.

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Majid, Salma ULiège
Promoteur(s) : Dessart, Laurence ULiège
Date de soutenance : 17-jan-2024/26-jan-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/19573
Détails
Titre : The impact of implementing virtual reality on the customer experience of travel companies.
Titre traduit : [fr] L'impact de la mise en œuvre de la réalité virtuelle sur l'expérience client des entreprises de voyage.
Auteur : Majid, Salma ULiège
Date de soutenance  : 17-jan-2024/26-jan-2024
Promoteur(s) : Dessart, Laurence ULiège
Membre(s) du jury : Schyns, Michael ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 58
Mots-clés : [en] Virtual reality
[en] customer experience
[en] customer
[en] travel companies
[en] tourism
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Grand public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] In an age dominated by technological integration into our daily existence, businesses are compelled to reevaluate their strategies, embracing innovative approaches to engage customers. Virtual reality emerges as a potent force in this transformation, particularly in the field of marketing where it seamlessly integrates promotional and communication methods into virtual environments. This not only ensures objective assessments but also enhances ecological validity. Moreover, the hospitality sector stands to gain significantly from virtual reality, as it presents limitless opportunities for service providers. By harnessing this technology, companies can refine targeting methods and unlock novel avenues for tourists to explore, thereby reshaping the landscape of customer experiences.
In this regard, this research investigates the impact of implementing virtual reality in the pre-purchase phase on the customer experience of travel companies. Through quantitative research, the study aims to comprehend the impact of engaging in a virtual reality experience showcasing a particular destination. It seeks to evaluate how this virtual reality encounter influences a positive attitude towards the destination and subsequently impacts the traveller's intentions to book a trip. The investigation systematically tests various components of virtual reality to discern their effects on end users, providing insights into the potential of virtual reality to redefine perspectives for both tourists and travel brands.


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Taille: 2.3 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Majid, Salma ULiège Université de Liège > Master sc. gest., fin. spéc. int. strat. mark.

Promoteur(s)

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