Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 54 | DOWNLOAD 4

The darkside of social media in health apps: a focus on wellbeing

Télécharger
Spasky, Lucas ULiège
Promoteur(s) : Baiwir, Lisa ULiège
Date de soutenance : 17-jan-2024/26-jan-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/19574
Détails
Titre : The darkside of social media in health apps: a focus on wellbeing
Titre traduit : [fr] Le côté sombre des réseaux sociaux dans les applications de santé: un focus sur le bien être
Auteur : Spasky, Lucas ULiège
Date de soutenance  : 17-jan-2024/26-jan-2024
Promoteur(s) : Baiwir, Lisa ULiège
Membre(s) du jury : Dessart, Laurence ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 85
Mots-clés : [en] Social networks
[en] Strava
[en] Fitness apps
[en] wellbeing
[en] emotional wellbeing
[en] affordances
[en] features
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Public cible : Grand public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] For many years, social media and social network sites have been part of people’s everyday lives. A lot of concerns were raised about the actual benefits and negative impacts social network sites could have on its users, many studies and research have been made on the subject. For health apps having an SNS, we cannot claim that many research have been done. Indeed, applying the conventional SNS research issues to the health apps industry has been a scarce studied subject.

Therefore, by adopting a quantitative method, this thesis aims to determine whether conventional SNS’s affordances would have a similar effect on users of a fitness app called Strava, which comprises a social network. With the present study, we try to address existing gaps in the literature, and we try to open the door to a more extensive study of affordances in the context of social network sites.

The main research question for this research was: “How can traditional SN features applied to Strava be detrimental to the user’s emotional wellbeing?”. Findings suggested that features of Strava did not diminish the emotional wellbeing level of users in any way. For most of the feature, we can even claim, with confidence, that those features are in fact increasing the level of emotional wellbeing among users.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access s170599Spasky2024.pdf
Description:
Taille: 3.39 MB
Format: Adobe PDF
File
Access Erratum_s170599Spasky2024.pdf
Description: -
Taille: 3.4 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Spasky, Lucas ULiège Université de Liège > Master sc. gest., fin. spéc. int. strat. mark.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Dessart, Laurence ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > UER Management : Marketing et intelligence stratégique
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Nombre total de vues 54
  • Nombre total de téléchargements 4










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.