Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 44 | DOWNLOAD 3

Les pratiques des grandes marques de la fast fashion pour réduire leur empreinte environnementale

Télécharger
Pasture, Anna-Olivia ULiège
Promoteur(s) : Delcourt, Cécile ULiège
Date de soutenance : 18-jui-2024/25-jui-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/19622
Détails
Titre : Les pratiques des grandes marques de la fast fashion pour réduire leur empreinte environnementale
Titre traduit : [en] The practices of major fast fashion brands to reduce their environmental footprint
Auteur : Pasture, Anna-Olivia ULiège
Date de soutenance  : 18-jui-2024/25-jui-2024
Promoteur(s) : Delcourt, Cécile ULiège
Membre(s) du jury : Baiwir, Lisa ULiège
Langue : Français
Nombre de pages : 116
Mots-clés : [en] Fast Fashion
[en] Sustainability
[en] Recycled materials
[en] Recycling programs
[en] Transparency
[en] Sustainable Development
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Gestion de l'entreprise & théorie des organisations
Public cible : Professionnels du domaine
Etudiants
Grand public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] The fast fashion industry has transformed the fashion landscape by offering trendy apparel at low prices, but it has also sparked substantial environmental and social concerns. This thesis delves into the sustainability efforts of four leading fast fashion brands: H&M, Zara, Primark, and SHEIN.
These brands are making strides to mitigate environmental impacts by incorporating recycled materials, launching advanced recycling initiatives, and collaborating on sustainable development projects. However, they face notable challenges, such as inconsistent implementation of sustainability initiatives and varying levels of transparency.
Our study, leveraging data from official websites and social media, indicates positive progress towards sustainability. This includes the increased use of sustainable materials, effective waste management programs, and heightened transparency efforts. Nonetheless, discrepancies in focus areas, certifications, and transparency levels among the brands reveal ongoing obstacles.
The path towards sustainability for fast fashion brands is promising but fraught with challenges. To make significant improvements in their environmental and social footprints, these brands must intensify their commitment to responsible and transparent practices. This commitment will not only enhance their market position but also contribute positively to global sustainability goals.
Integrating sustainability into the core strategies of fast fashion brands is imperative. This shift is crucial for the long-term survival and prosperity of the industry, necessitating comprehensive efforts to adopt practices that are respectful of both the environment and societal well-being.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Mémoire PASTURE Anna-Olivia s214155.pdf
Description:
Taille: 5.86 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Pasture, Anna-Olivia ULiège Université de Liège > Master sc. gest.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 44
  • Nombre total de téléchargements 3










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.