Mémoire-projet
Gathoye, Axel
Promotor(s) : Chanteux, Anne
Date of defense : 17-Jun-2024/21-Jun-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/20255
Details
Title : | Mémoire-projet |
Translated title : | [en] DEFINITION AND APPLICATION OF A MARKETING STRATEGY TARGETED AT BUSINESSES FOR A NON-PROFIT ORGANIZATION IN THE TOURISM AND CULTURAL SECTOR CASE STUDY: PREHISTOMUSEUM |
Author : | Gathoye, Axel |
Date of defense : | 17-Jun-2024/21-Jun-2024 |
Advisor(s) : | Chanteux, Anne |
Committee's member(s) : | Gerkens, Caroline
Van Vlodorp, Frédéric |
Language : | French |
Number of pages : | 142 |
Keywords : | [fr] stratégie [fr] marketing [fr] ASBL [fr] B2B [fr] tourisme [fr] culture [fr] musée [fr] innovation [fr] ambidextrie |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > Strategy & innovation |
Target public : | Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sales management, à finalité spécialisée |
Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Ce mémoire explore l'élaboration d'une stratégie marketing efficace pour le secteur culturel et touristique, avec un focus sur le B2B, en utilisant le Préhistomuseum comme étude de cas. Ce musée, dépendant des recettes des visiteurs et des subventions publiques, cherche à augmenter ses revenus propres face à des charges croissantes et au gel des subsides. L'objectif est de définir des bonnes pratiques marketing pour optimiser l'offre B2B du musée. La méthodologie comprend un audit du musée, un cadre conceptuel, une revue de la littérature, une application pratique et une conclusion. Le mémoire propose une approche de l'ambidextre, combinant marketing traditionnel et stratégies créatives.
File(s)
Document(s)
Master Thesis - Axel Gathoye.pdf
Description:
Size: 3.09 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 3.09 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.