Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
MASTER THESIS
VIEW 32 | DOWNLOAD 0

Mémoire-projet

Download
Gathoye, Axel ULiège
Promotor(s) : Chanteux, Anne ULiège
Date of defense : 17-Jun-2024/21-Jun-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/20255
Details
Title : Mémoire-projet
Translated title : [en] DEFINITION AND APPLICATION OF A MARKETING STRATEGY TARGETED AT BUSINESSES FOR A NON-PROFIT ORGANIZATION IN THE TOURISM AND CULTURAL SECTOR CASE STUDY: PREHISTOMUSEUM
Author : Gathoye, Axel ULiège
Date of defense  : 17-Jun-2024/21-Jun-2024
Advisor(s) : Chanteux, Anne ULiège
Committee's member(s) : Gerkens, Caroline ULiège
Van Vlodorp, Frédéric 
Language : French
Number of pages : 142
Keywords : [fr] stratégie
[fr] marketing
[fr] ASBL
[fr] B2B
[fr] tourisme
[fr] culture
[fr] musée
[fr] innovation
[fr] ambidextrie
Discipline(s) : Business & economic sciences > Strategy & innovation
Target public : Professionals of domain
Student
General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sales management, à finalité spécialisée
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[fr] Ce mémoire explore l'élaboration d'une stratégie marketing efficace pour le secteur culturel et touristique, avec un focus sur le B2B, en utilisant le Préhistomuseum comme étude de cas. Ce musée, dépendant des recettes des visiteurs et des subventions publiques, cherche à augmenter ses revenus propres face à des charges croissantes et au gel des subsides. L'objectif est de définir des bonnes pratiques marketing pour optimiser l'offre B2B du musée. La méthodologie comprend un audit du musée, un cadre conceptuel, une revue de la littérature, une application pratique et une conclusion. Le mémoire propose une approche de l'ambidextre, combinant marketing traditionnel et stratégies créatives.


File(s)

Document(s)

File
Access Master Thesis - Axel Gathoye.pdf
Description:
Size: 3.09 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Gathoye, Axel ULiège Université de Liège > Mast. sales. man. à fin. spéc. (en alternance)

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Gerkens, Caroline ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > UER Management: Gestion internationale - Entrepreneuriat
    ORBi View his publications on ORBi
  • Van Vlodorp, Frédéric
  • Total number of views 32
  • Total number of downloads 0










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.