Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 75 | DOWNLOAD 104

The Added Value of Short Videos on Social Media on Foreign Language Learning

Download
Pantagakis, Erieta ULiège
Promotor(s) : Renson, Audrey ULiège ; Van Linden, An ULiège
Date of defense : 17-Jun-2024/26-Jun-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/20597
Details
Title : The Added Value of Short Videos on Social Media on Foreign Language Learning
Translated title : [fr] La plus-value des vidéos courtes sur les réseaux sociaux dans l'apprentissage d'une langue étrangère
Author : Pantagakis, Erieta ULiège
Date of defense  : 17-Jun-2024/26-Jun-2024
Advisor(s) : Renson, Audrey ULiège
Van Linden, An ULiège
Committee's member(s) : Piot, Christina ULiège
Language : English
Number of pages : 171
Keywords : [en] short video
[en] TikTok
[en] foreign language learning
Discipline(s) : Arts & humanities > Languages & linguistics
Target public : Researchers
Professionals of domain
Student
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en langues et lettres modernes, orientation générale, à finalité didactique
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[en] The aim of this dissertation is to establish whether short videos on social media provide valuable content in a foreign language classroom in order to improve secondary school students’ linguistic skills.


File(s)

Document(s)

File
Access Travail de fin d'études_Erieta Pantagakis.pdf
Description: Travail + Annexes
Size: 1.73 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Pantagakis, Erieta ULiège Université de Liège > Master lang. & lettres mod, or. gén., fin. did.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Piot, Christina ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Langue néerlandaise moderne et linguistique synchronique
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 75
  • Total number of downloads 104










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.