Co-Crafting Narratives, Forging Connections: The role of Storytelling and Co-Creation in enhancing Brand Engagement
Dardari, Nada
Promoteur(s) : Dessart, Laurence
Date de soutenance : 2-sep-2024/7-sep-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/21161
Détails
Titre : | Co-Crafting Narratives, Forging Connections: The role of Storytelling and Co-Creation in enhancing Brand Engagement |
Auteur : | Dardari, Nada |
Date de soutenance : | 2-sep-2024/7-sep-2024 |
Promoteur(s) : | Dessart, Laurence |
Membre(s) du jury : | Kandil, Omnia |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 82 |
Mots-clés : | [en] Brand engagement, storytelling, co-creation, brand identification, brand familiarity, brand attachement, narrative transporation, perceived uniqueness, brand attitude. |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Marketing |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[en] This master’s thesis explores how storytelling and co-creation enhance brand engagement in today’s plethora of marketing strategies It examines how these initiatives can be influenced by key aspects of brand engagement such as brand identification, attitude, and attachment, given the shift from consumers being passive recipients to active co-creators of brand narratives.
Fichier(s)
Document(s)
Thesis_S226752_Nada Dardari_2024_compressed.pdf
Description:
Taille: 1.74 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Taille: 1.74 MB
Format: Adobe PDF
Citer ce mémoire
Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.