Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 21 | DOWNLOAD 1

How does digitalization influence the role of brokers and contribute to the personalization of the customer experience within the insurance sector ?

Télécharger
Lebchirit, Hiba ULiège
Promoteur(s) : Standaert, Willem ULiège
Date de soutenance : 2-sep-2024/7-sep-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/21373
Détails
Titre : How does digitalization influence the role of brokers and contribute to the personalization of the customer experience within the insurance sector ?
Auteur : Lebchirit, Hiba ULiège
Date de soutenance  : 2-sep-2024/7-sep-2024
Promoteur(s) : Standaert, Willem ULiège
Membre(s) du jury : Kandil, Omnia ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 95
Mots-clés : [fr] Digitalization, Insurance sector, Brokers, Personalization, Customer experience
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[fr] An exploratory research utilizing qualitative methods, to gather insights into their experiences and perceptions regarding digitalization. The findings reveal that brokers recognize the benefits of digital tools in streamlining operations and enhancing customer interactions but also express concerns about the potential threats to their traditional roles.
In conclusion, the study underscores the importance of balancing digital transformation with the human touch that brokers provide, ensuring that technology supports rather than replaces the broker-client relationship. The findings offer valuable insights for both academic research and industry practice, guiding insurance companies in aligning technological advancements with the evolving needs of brokers and customers.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Thesis- S224841 - LEBCHIRIT - 2024.pdf
Description:
Taille: 999.02 kB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access Appendices.pdf
Description:
Taille: 432.37 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Lebchirit, Hiba ULiège Université de Liège > Master sc. gest., fin. spéc. int. strat. mark.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Kandil, Omnia ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > UER Management : Marketing et intelligence stratégique
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Nombre total de vues 21
  • Nombre total de téléchargements 1










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.