Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 23 | DOWNLOAD 2

The Impact of AI on Business Student Confidence: the Case of ChatGPT in Education

Télécharger
Ntantame Njouokep, Lyne Marina ULiège
Promoteur(s) : Steils, Nadia ULiège
Date de soutenance : 2-sep-2024/7-sep-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/21422
Détails
Titre : The Impact of AI on Business Student Confidence: the Case of ChatGPT in Education
Titre traduit : [fr] L'IMPACT DE L'IA SUR LA CONFIANCE DES ÉTUDIANTS EN COMMERCE : LE CAS DE CHATGPT DANS L'ÉDUCATION
Auteur : Ntantame Njouokep, Lyne Marina ULiège
Date de soutenance  : 2-sep-2024/7-sep-2024
Promoteur(s) : Steils, Nadia ULiège
Membre(s) du jury : El Midaoui, Youssra ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 68
Mots-clés : [en] AI, ChatGPT, business students, confidence, skill development, quantitative approach, education, JASP software, managerial implications, theoretical implications
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Grand public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] This research studies the impact of AI tools, specifically ChatGPT, on the confidence and skill development of business students at HEC. The study is motivated by the increasing integration of AI in business processes and the necessity for future managers to effectively leverage these technologies. A quantitative approach was employed with 101 respondents to provide a comprehensive understanding of the research problem. Data were analyzed using JASP software, focusing on the relationship between ChatGPT usage and students' confidence in their future careers.
Key findings indicate a significant association between frequent ChatGPT use and increase some key skills needed for future business students to embrace the professional world such as communication, adaptability, and critical thinking skills. This study also highlights specific drivers and outcomes of ChatGPT usage, contributing valuable insights to both educational practices and AI integration in business education. The managerial implications highlights the need for tailored training programs to bridge the gap between academic learning and practical application. Theoretical implications underline the importance of understanding AI's role in shaping future business leaders' competencies. This research identifies limitations and suggests directions for future studies, emphasizing the need to address the challenges encountered in using key AI tools like ChatGPT.
This thesis adds to the existing literature by giving empirical evidence on the impact of AI tools like ChatGPT on business student confidence and preparedness, offering practical and theoretical contributions to educators, managers, and researchers in the field of business education and AI integration.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Master thesis_s197125_Ntantame Hec.pdf
Description:
Taille: 859.25 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Ntantame Njouokep, Lyne Marina ULiège Université de Liège > Master sc. gest., fin. spéc. int. strat. mark.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • El Midaoui, Youssra ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > UER Management : Marketing et intelligence stratégique
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Nombre total de vues 23
  • Nombre total de téléchargements 2










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.