Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 14 | DOWNLOAD 0

The art of KOL Marketing in the B2B life sciences industry : a TRASIS SA case study

Télécharger
Desoleil, François ULiège
Promoteur(s) : Delcourt, Cécile ULiège
Date de soutenance : 21-aoû-2024/10-sep-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/21683
Détails
Titre : The art of KOL Marketing in the B2B life sciences industry : a TRASIS SA case study
Auteur : Desoleil, François ULiège
Date de soutenance  : 21-aoû-2024/10-sep-2024
Promoteur(s) : Delcourt, Cécile ULiège
Membre(s) du jury : Fleissig, Jordan ULiège
Langue : Anglais
Mots-clés : [en] KOL
[en] KOL marketing
[en] B2B
[en] life sciences
[en] influence marketing
[en] opinion leader
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Organisme(s) subsidiant(s) : Trasis SA
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en management général (Horaire décalé)
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] In the highly regulated and technologically complex field of life sciences, B2B marketing strategies face unique challenges. This thesis examines the strategic role of Key Opinion Leader (KOL) marketing in this context, focusing on Trasis, a leading company in the manufacturing of devices in the radiopharmaceutical industry. By leveraging the influence of recognized experts, KOL marketing aims to enhance the credibility and market adoption of innovative products.
The study begins with a literature review, analyzing current KOL marketing practices and identifying specific gaps in the B2B and life sciences sectors. Using qualitative data collected from interviews with industry professionals, the research examines preferred methods for initial contact, influence, and ongoing engagement with KOLs. It also addresses ethical considerations regarding compensation and the integration of digital tools.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Master thesis - Francois Desoleil - HEC M120 HD 2023-2024.pdf
Description:
Taille: 1.77 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Desoleil, François ULiège Université de Liège > Master sc. gest., fin. spéc. management général (H.D.)

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 14
  • Nombre total de téléchargements 0










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.