Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 0 | DOWNLOAD 0

How do the narrative strategies used by Bev Sellars¿s They Called Me Number One shed light on the impacts and consequences of Canadian residential schools on the well-being, cultural identity and collective memory of Indigenous people?

Download
Gobled, Ameline ULiège
Promotor(s) : Munos, Delphine ULiège
Date of defense : 26-Aug-2024/5-Sep-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/21745
Details
Title : How do the narrative strategies used by Bev Sellars¿s They Called Me Number One shed light on the impacts and consequences of Canadian residential schools on the well-being, cultural identity and collective memory of Indigenous people?
Author : Gobled, Ameline ULiège
Date of defense  : 26-Aug-2024/5-Sep-2024
Advisor(s) : Munos, Delphine ULiège
Committee's member(s) : Pagnoulle, Christine ULiège
Van Linden, An ULiège
Language : English
Keywords : [en] Residential schools
[en] Indigenous people of Canada
[en] Bev Sellars
Discipline(s) : Arts & humanities > Literature
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en langues et lettres modernes, orientation générale, à finalité didactique
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Ce mémoire est centré sur le livre de Bev Sellars intitulé They Called Me Number One, dans lequel l'auteure raconte son expérience dans une école résidentielle au Canada lorsqu'elle était enfant. Sellars y décrit les abus psychologiques, physiques et sexuels qu'elle a subis. Dans mon travail, j'analyse les stratégies narratives utilisées par l'auteure afin de comprendre les impacts et les conséquences de ces écoles sur sa vie ainsi que sur celle de sa communauté.


File(s)

Document(s)

File
Access GOBLED AMELINE S172758.pdf
Description:
Size: 1.04 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access GOBLED AMELINE.pdf
Description:
Size: 576.76 kB
Format: Adobe PDF

Author

  • Gobled, Ameline ULiège Université de Liège > Master lang. & lettres mod, or. gén., fin. did.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Pagnoulle, Christine ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Département de langues modernes : ling., litt. et trad.
    ORBi View his publications on ORBi
  • Van Linden, An ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Linguistique synchronique anglaise
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 0
  • Total number of downloads 0










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.