Het gebruik van metacognitie en schrijfstrategieën voor de schrijfvaardigheid in het Franstalig Belgisch onderwijs
Brokken, Laure
Promotor(s) : Simons, Germain ; Perrez, Julien
Date of defense : 26-Aug-2024/5-Sep-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/21834
Details
Title : | Het gebruik van metacognitie en schrijfstrategieën voor de schrijfvaardigheid in het Franstalig Belgisch onderwijs |
Translated title : | [fr] L'utilisation de la métacognition et des stratégies d'écriture en expression écrite dans l'enseignement francophone Belge |
Author : | Brokken, Laure |
Date of defense : | 26-Aug-2024/5-Sep-2024 |
Advisor(s) : | Simons, Germain
Perrez, Julien |
Committee's member(s) : | Hendrikx, Isa |
Language : | Dutch |
Number of pages : | 132 |
Keywords : | [nl] metacognitie [nl] schrijfvaardigheid [nl] schrijfstrategieën [nl] cognitie |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Languages & linguistics |
Commentary : | / |
Target public : | Professionals of domain Student |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en langues et lettres modernes, orientation germaniques, à finalité didactique |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] L'enseignement des stratégies d'écriture et de la métacognition en Belgique francophone ; enquête auprès des élèves de 4ème secondaire ayant le néerlandais comme langue étrangère et auprès d'enseignants du secondaire supérieur ; analyse des prescrits légaux ; pistes de solutions proposées aux enseignants pour l'enseignement des stratégies d'écriture.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.