The Healthy Lifestyle: When the Social Media Trend Gives Birth to a Strong Brand
Dieu, Camille
Promotor(s) : Herbillon, Marie ; Gilson, Benoît
Date of defense : 26-Aug-2024/5-Sep-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/21895
Details
Title : | The Healthy Lifestyle: When the Social Media Trend Gives Birth to a Strong Brand |
Translated title : | [fr] Le mode de vie "sain": quand la tendance des réseaux sociaux donne naissance à une marque |
Author : | Dieu, Camille |
Date of defense : | 26-Aug-2024/5-Sep-2024 |
Advisor(s) : | Herbillon, Marie
Gilson, Benoît |
Committee's member(s) : | Zimmerman, Quanah |
Language : | English |
Keywords : | [fr] Communication [fr] Marketing [fr] Réseaux sociaux [fr] branding [fr] tendances |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Communication & mass media |
Name of the research project : | Mémoire de création |
Target public : | Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en communication économique et sociale |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Ce mémoire de création retrace la création d'une marque de compléments alimentaire en réponse à l'engouement pour la tendance du mode de vie "healthy" sur les réseaux sociaux. il tentera de démonter qu'en créant une stratégie de communication qui reprend les concepts clés des relations publiques et du marketing, tout en intégrant des nouvelles techniques de communication, une jeune marque peut elle aussi devenir virale.
File(s)
Document(s)
Erratum_DIEUCamille_TFE final.pdf
Description: -
Size: 157.96 kB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 157.96 kB
Format: Adobe PDF
Annexe(s)
DIEUCamille_Annexes TFE.pdf
Description:
Size: 1.92 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 1.92 MB
Format: Adobe PDF
Portfolio TFE .pdf
Description:
Size: 16.91 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 16.91 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.