Comment des formations axées sur la gestion du stress participent-elles à la réussite des étudiants en études supérieures : Une recherche qualitative
Missotten, Grégory
Promotor(s) : Faulx, Daniel
Date of defense : 30-Aug-2024/9-Sep-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/22108
Details
Title : | Comment des formations axées sur la gestion du stress participent-elles à la réussite des étudiants en études supérieures : Une recherche qualitative |
Author : | Missotten, Grégory |
Date of defense : | 30-Aug-2024/9-Sep-2024 |
Advisor(s) : | Faulx, Daniel |
Committee's member(s) : | Huart, Johanne
Jans, Véronique |
Language : | French |
Number of pages : | 119 |
Keywords : | [fr] Formation [fr] gestion du stress [fr] étudiant |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Education & instruction |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences psychologiques, à finalité spécialisée en psychologie sociale, du travail et des organisations |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Psychologie, Logopédie et Sciences de l’Education |
Abstract
[fr] Ce mémoire s'intéresse aux implications d'une formation en gestion du stress sur la réussite d'étudiant en étude supérieure. Notamment les mécanismes sous-jacents qui sont en jeu.
File(s)
Document(s)
Erratum_Mémoire - Grégory Missotten.pdf
Description: -
Size: 114.94 kB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 114.94 kB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.